Leerlingen van het Greijdanus winnen de Digital Heroes Challenge

Op woensdag 24 april was de grote finale van de Digital Heroes Challenge van Vereniging NLT. Leerlingen werden uitgedaagd een digitale add-on te maken bij een van de nlt-modules. 9 teams deden een gooi naar de hoofdprijs van 1000 euro of één van de drie tweede prijzen van 250 euro.
images.jpg
De jury, bestaande uit Marja Flipse, Bert Middelweerd en Amy van Dijk, riep het deelnemende team van Greijdanus, onder leiding van docent Jan Jaap Wietsma, uit tot winnaars van de hoofdprijs. Leerlingen Jelte de Jong, Viggo van der Ploeg, Nick Admiraal en Maarten Krommendijk maakten bij de nlt-module Lab on a Chip een volledig werkende ion-sorteer chip in het razend populaire computerspel Minecraft. Niet alleen het product, ook de spetterende presentatie die de heren wisten neer te zetten, droeg bij aan hun overwinning.

Het VeenLanden College, onder leiding van Bart Kappé won een van de drie tweede prijzen, met hun inzending van een hexagonale neopixel klok. Ook een van de vier teams die onder leiding van Diana Krouwel van het Strabrecht College (Geldrop) een website maakten bij de module Sportprestaties, wonnen een verdiende tweede prijs. De leerlingen van docent Marlene Nortier van het Montaigne Lyceum in Den Haag maakten een promotiefilm bij de module Bouwen op Bewegende Bodem en mochten ook een prijs van 250 euro mee naar huis nemen.

Vereniging NLT dankt alle leerlingen voor hun geweldige inzendingen en docenten voor hun enthousiaste begeleiding. Ook veel dank aan U-Talent voor het beschikbaar stellen van de locatie.