Digital Heroes Challenge

Worden jullie de Digital Heroes van 2023/2024?
Vereniging NLT is op zoek naar nlt-leerlingen die net even een stapje verder durven gaan. Hou jij wel van een extra uitdaging en vind je het geen probleem om een flink geldbedrag te winnen? Laat je docent jouw team dan inschrijven voor onze Digital Heroes Challenge. Je maakt dan kans op mooie geldprijzen. En eeuwige roem natuurlijk!

Lees hieronder alle informatie die je nodig hebt. Klaar om deel te nemen? Laat je docent dan eens onze informatiepagina voor docenten bekijken. Daar staat ook hoe jouw docent je team kan aanmelden.

Wat moet je doen?

Vorm een team van minimaal 3 en maximaal 5 leerlingen en kies een nlt-module waar jullie mee aan de slag gaan. Het kan ook zijn dat je docent met de klas een nlt-module kiest.
Maak bij die module een digitale add-on, een digitale toevoeging aan of over de module. Waar je aan kunt denken staat in de volgende vraag.

Stuur ons een link naar je product of een uitgebreide beschrijving of presentatie van wat je hebt gemaakt en misschien word jij uitgenodigd om jouw product te presenteren op de landelijke finale op 9 mei 2024.

Aan welk soort add-ons moet je denken?

We onderscheiden 4 categorieën van inzendingen. Bij elke categorie geven we wat voorbeelden, maar het staat je vrij een andere toepassing te bedenken. Als het maar een digitaal product is, of gebruik maakt van digitale middelen.

Categorie 1: Een computertoepassing bij een module

• een ontwerp van een app en een prototype
  • VR-rendered image
  • een ondersteunend computerprogramma - een AI-toepassing
  • een Coach-toepassing - een game

Categorie 2: Advertorial over een module die de module promoot

• een animatie
  • een filmpje
  • een podcast - een vlog
  • een blog

Categorie 3: Een ICT-product bij een module dat je vast kunt pakken

• 3D-geprinte onderdelen
  • een opstelling met Arduino

Categorie 4: een website bij een module gericht op andere leerlingen

• met informatie - met aanwijzingen
  • met extra opdrachten

Wat valt er te winnen?

Per categorie kiest een deskundige jury een categoriewinnaar. Eén daarvan wint de hoofdprijs van 1000 euro (waarvan 400 euro voor de nlt-sectie). De overige categoriewinnaars winnen 250 euro (waarvan 100 euro voor de nlt-sectie).

Belangrijke data

• 30 november 2023: Jullie docent moet jullie team aangemeld hebben.
  • 15 maart 2024: Op deze datum moet jullie product met toelichting ingestuurd worden.
  • 24 april 2024: Landelijke finale (locatie wordt nog bekend gemaakt).

Mogen alleen nlt-leerlingen meedoen?

Ja, deze challenge is alleen voor leerlingen die nlt in hun pakket hebben.

Uit hoeveel leerlingen bestaat een team?

Minimaal 3, maximaal 5.

Mag je ook alleen meedoen?

Nee, het is juist de bedoeling dat je samenwerkt.

Ik heb een fysiek product gemaakt, hoe stuur ik dat in?

Als je jouw product kunt vastpakken, hoef je het ons niet toe te zenden. Maak in plaats daarvan een filmpje, wat foto’s of een presentatie van je product zodat wij goed kunnen zien wat je gemaakt hebt.

Hoe meld ik me aan?

Mogen we de hulp van een expert gebruiken?

Zeker, het is altijd goed om advies te vragen aan mensen die er verstand van hebben. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat een ander jullie product maakt.